Sági Emese

Fontos tudnivalók

Minden coaching célja a coachee -vagyis az ügyfél önbizalmának építése és megerősítése.

Fejlesztő szakemberként azt feltételezem, hogy az emberek fejlődni és gyarapodni akarnak mind személyes, mind szakmai téren.

A coaching a gondolkodási és cselekvési szokások megváltoztatásával vagy megszüntetésével idézi elő a fejlődést, a változást.

Elengedhetetlen alapfeltétele a coachingnak az ügyfél valós változtatási szándéka.

A coaching a jövőre fókuszál, „learning by doing” azaz a „csinálva tanulás” elvén működik és a kísérletezést használja a tapasztalatok gyarapításához, azért, hogy minél több opciót lehessen átgondolni, kipróbálni.

A coaching a célok/változások eléréséhez:

  • segíti egyértelművé és vonzóvá tenni a célt
  • a változással kapcsolatos félelmeket, rossz érzéseket csökkenteni
  • megtanít pozitív módon gondolkodni és beszélni.

A GROW modellel dolgozom, ami a coaching folyamatát négy részre osztja:

  1. G – Goal: CÉL
    A fejlesztés elején együtt beazonosítjuk a világos és elérhető kitűzött eredményeket.
  2. R – Reality: VALÓSÁG
    Felmérjük a fennálló helyzetet.
  3. O – Options: LEHETŐSÉGEK
    Azon vagyunk, hogy ítélet- és értékelésmentesen kialakuljon egy listánk a lehetséges megoldásokról, eljussunk a cselekvési tervhez.
  4. W – What will you do?: MIT FOGSZ CSINÁLNI?
    Ebben a fázisban megszületik a döntés; ez a konkrét feladatok, lépések tisztázásának az ideje

A coaching fejlesztés alkalmanként 60 perc, melyet első alkalommal telefonos, online vagy személyes 20-30 perces ismerkedő beszélgetés előz meg.

error: Védett tartalom !!

Facebook